برای انتخاب وکیل طلاق به چه نکات مهمی باید توجه کرد؟

اگر در جستجوی یافتن یک وکیل طلاق خوب هستید، نکات مهمی وجود دارند که باید حتما در نظر بگیرید. در نظر گرفتن نکات ضروری به هنگام انتخاب وکیل، به شما کمک می کند که پرونده تان را با موفقیت پشت سر بگذارید، از هزینه های غیرضروری جلوگیری کنید، و آرامش خیال بسیار بیشتری داشته باشید.

 

 

نکات بسیار ضروری برای انتخاب وکیل طلاق

  • قدم اول این است که تحقیق کنید و وکیلی را بیابید که در زمینه قانون خانواده تخصص داشته باشد. در ملاقاتی که با وکیل مورد نظر دارید، از او بپرسید که تا به حال چند پرونده طلاق موفق را به سرانجام رسانده است؟ وکیل منتخب شما باید تجربه چندین پرونده ی مشابه پرونده ی شما را از قبل داشته باشد.
  • در قدم دوم، از وکیل مورد نظر بپرسید که چه تخمینی از نتیجه دادگاه می تواند داشته باشد. یک وکیل طلاق خوب، با شما در این مورد صادق خواهد بود. به این معنا که وعده و وعید های رویایی و غیرواقعی به شما نخواهد داد.
  • وکیلی را انتخاب کنید که بتوانید با او به راحتی در مورد حقایق موقعیت تان، صحبت کنید. یک وکیل خوب، شما را قضاوت نخواهد کرد و نسبت به حل مشکل شما دلسوز خواهد بود. به این ویژگی ها در انتخاب وکیل خود توجه کنید.
  • پس از آن که وکیل مناسب را یافتید، اطمینان حاصل کنید که تمام حقایق را با او در میان می گذارید. هیچ نکته ای را نباید در مورد موقعیت تان، از وکیل پنهان کنید.
  • برای رزرو کردن اولین جلسه مشاوره، زمانی را انتخاب کنید که کاملا آزاد باشید. به این صورت می توانید بدون عجله، تمام سوالات اولیه ی خود را از وکیل مورد نظر بپرسید و فرد مناسب را پیدا کنید.
  • در صورت امکان، به ملاقات با یک وکیل بسنده نکنید. چه بسیار افرادی که به خیال صرفه جویی در هزینه ها، به ملاقات با اولین وکیل بسنده می کنند. غافل از این که اگر بر اثر عدم انتخاب وکیل خوب نتیجه ی دادگاه به ضرر آنها تمام شود، زیان مالی و عاطفی بسیار بیشتری خواهند داشت. بنابراین، تحقیق کنید و با چند وکیل مجرب ملاقات داشته باشید. سپس با توجه به دیگر نکات ذکر شده در این مقاله، مناسب ترین وکیل را انتخاب کنید.
  • وکیلی را انتخاب کنید که به سوالات شما پاسخ های کامل و واضح بدهد. سوالات شما ممکن است هم مربوط به پرونده تان باشد، و هم شامل سوالاتی باشد که از وکیل در مورد تجارب وی و سابقه فعالیت او می پرسید. یک وکیل خوب و صادق، به تمام این سوالات پاسخ های واضح خواهد داد.
  • حتما از وکیل طلاق تان در مورد هزینه ها سوال کنید. البته طبیعی است که وکیل شما نتواند در ابتدای کار تخمین دقیقی از تمام هزینه های مورد نیاز را با شما در میان بگذارد. اما به طور کلی سعی کنید که حساب و کتاب هزینه ها را در دست داشته باشید.
  • در صورت امکان، سعی کنید با همسر تان به توافقاتی برسید. هرچه تنش کمتری در پرونده ی شما وجود داشته باشد، به نفع هر دو طرف خواهد بود. چرا که پرونده به نحوی سریع تر حل و فصل خواهد شد و در عین حال هزینه های شما نیز تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.