سند اجاره ای به عنوان وثیقه

سند برای قرار دادن به عنوان وثیقه یکی از معضلات و مشکلاتی است که امروزه افراد بسیاری را درگیر کرده است و هرکسی باید از شرایط سند اجاره ای اطلاع داشته باشد. معمولا به علت ماشینی شدن زندگی انسان ها، تلفیق فرهنگ های مختلف با آداب و رسوم متفاوت، نوع نگرش افراد به زندگی، زندگی در کلان شهرها و...میزان جرم و جنایت و مشکلات بین افراد جامعه نیز به شدت افزایش یافته است. زمانی که به دلیل انجام عمل اشتباه و در واقع ارتکاب به جرمی به بازداشتگاه و دادسرا ارجاع داده می شوید نیاز است که به کار شما رسیدگی شود؛ اما این رسیدگی مسلما زمان زیادی می برد و طی این مدت زمان شما نمی توانید در زندان یا بازداشتگاه به سر ببرید.

دانستن شرایط سند اجاره ای کمک بسیار بزرگی به شما در زمان لزوم خواهد کرد. در واقع قرار دادن وثیقه و به وجود آمدن چنین مفهومی دقیقا به خاطر دلیلی است که ذکر شد. در حال حاضر برای هر جرمی و با هر شدتی که انجام داده اید مبلغ معینی به عنوان وثیقه ذکر شده است که می توانید معادل آن سند اجاره ای به دادسرا ارائه دهید. معمولا این وثیقه می تواند پول، ماشین، خانه، ویلا، زمین و...باشد که دارای سند مشخص و معلومی باشد. اکثر اوقات افرادی که دچار دردسر و مشکل می شوند، خودشان سند مناسبی برای گرو گذاشتن و قرار دادن به عنوان وثیقه ندارند؛ به همین علت به سراغ سند اجاره ای برای دادسرا به عنوان وثیقه می روند. اما این وثیقه و همچنین سند اجاره ای شامل برخی از ویژگی ها و مشخصات است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در ادامه برخی از ویژگی های مهم وثیقه سندی را ذکر کرده ایم.

ویژگی های وثیقه سندی

از جمله شرایط سند اجاره ای برای وثیقه زندانی که برای ازادی متهمی از زندان یا بازداشتگاه قرار می دهید بایستی دارای ارزشی معادل قرار وثیقه که توسط قاضی دادگاه صادر شده است، باشد.

سند منقول یا غیر منقول باشد. یعنی بایستی وثیقه قابل انتقال به غیر یا غیر قابل انتقال به غیر همچون املاک ورثه ای و...باشد هم مورد پذیرش است؛ اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد آن است که وثیقه به طور حتم بایستی دارای سند و هویت باشد.